BOBROWNIKI.TV na Facebooku
hiszpański kraków, hiszpański katowice, hiszpański online

10 Grudnia 2016Wycinka drzew na ulicy Polnej w Dobieszowicach

NIE WYPEŁNIAJ TEGO POLA (zabezpieczenie przed botami) NIE WYPEŁNIAJ TEGO POLA (zabezpieczenie przed botami) Twój nick:     Przeczytałem i zgadzam się z postanowieniami regulaminu      Zarejestruj się, aby zarezerwować swój nick.

Komentarze (28):

  • 2017-05-17 20:04:22  EkoPanie Ozdowy coz Pan za wycinke u siebie przeprowadzil, inne prawo ? Inne zasady i inne obyczaje ? Dymienie co chwila z lisci i trawy to tez od Pana, az w oczy szczypie,cale osiedle zadymione - Panu wolno ? Wstyd
  • 2016-12-30 04:33:51  ZGSa urządzenia do frezowania takich korzeni, robota znośna.
  • 2016-12-29 22:35:31  .Zgadzam sie że drzewa powinny rosnąć w lasach szczególnie topole.Ale jak już ktoś wycina te topole to powinien kompleksowo razem z kożeniami ale widocznie nasza władza na to pozwoliła na lekką robote.
  • 2016-12-29 20:51:22  An. Zanim wytniesz drzewo , przecZytaj Jane Goodall " Mądrość i cuda świata roślin". Popieram stanowisko pana Ozdowego.
  • 2016-12-29 20:33:35  AniaZanim wytniesz drzewo , przecZytaj Jane Goodall " Mądrość i cuda świata roślin". Popieram stanowisko pana Ozdowego.
  • 2016-12-12 14:49:23  L.PDrzewa powinny rosnąć w lasach a nie w pasie drogowym Panie Ozdowy. Topola o której tak pan pięknie opowiada bzdury to topola balsamiczna gatunek inwazyjny . Wiek wyrębu topoli to 40 lat te mają około 60 lat i powinny być dawno usunięte .
  • 2016-12-11 20:12:13  rteZacofany jełop
  • 2016-12-11 20:09:11  ZGJedna z takich ogromnych topoli wywróciła się tuz obok w ub. roku..Na oko była zdrowa..Na szczęście chyba nikomu nic się nie stało.
  • 2016-12-11 20:01:54  mieszkaniec.Topola jest drzewem które należy w kwiecie życia ściąć ponieważ zagrażają zdrowiu i życiu i w każdej chwili może spaść na jezdnię czy na dom, podejrzewam że gdyby nie daj bóg, takie drzewo spadło by na przejeżdżający samochód, to byś pan nakręcił reportaż zatytułowany: " Dlaczego UG tego nie wyciął". Widać że na siłę robicie sensację.
  • 2016-12-11 19:36:14  stokrotkaSamochód wycina drzewa ? Co pan brał panie Ozdowy?
  • 2016-12-11 19:33:35  Anty drwalDo ZG
    Wycinkę zaplanowaliscie już przy wycince drzew w parku,tam Wam wyszło to czemu nie tu.
  • 2016-12-11 19:31:47  zkPanie Ozdowy jak pan wycinał kilka topoli koło pana domu równie pięknych i okazałych to było ok nie plótł pan bzdur przed kamerą ale teraz to co innego tak?
  • 2016-12-11 18:24:33  ZGWycinka drzew była planowana lata temu, dobrze ze wreszcie doszła do skutku. Reportaż to spojrzenie na wycinkę z jednej strony, ja to widzę inaczej. Nie jestem drwalem.

    Mam nadzieje ze będzie wycięta wielka topola przy parkingu z biedronki, gdyby ją wiatr przewrócił na parking pełen samochodów straty byłyby spore.
  • 2016-12-11 18:10:00  Do ZGA ty chyba wszystkie rozumy pozjadałeś na temat tych drzew. Z reportażu jasno wynika co jest grane. A może to twoja robota i dlatego tak się wymądrzasz!
  • 2016-12-11 15:25:55  ZGDo Wkurzony

    Jeśli czegoś nie rozumiesz, jeśli się na czymś nie znasz to głosu nie zabieraj. Temat Cie najwyraźniej mocno przerasta.
  • 2016-12-11 13:58:51  WkurzonyCiekawe kto na tym i ile znowu zarobił??????I w jakim konkretnie celu ta wycinka?????????Zdrowe drzewa wyciąć??????To paranoja jakaś!!!!!!!!Kto za to odpowiada???????
  • 2016-12-10 22:34:06  :)można ewentualnie dodać tu i tam drzewka solarne ..... i będzie wreszcie porządek!
  • 2016-12-10 21:56:42  wyciąć to w ch.....A tak w ogóle to wszystkie drzewa wyciąć, bo to tylko syf jest - jak nie liście to jakieś igły lecą, siedzą w tym jakieś pająki i robaki- masakra .Zalać to wszystko asfaltem albo położyć sztuczną trawę z mielonych opon jak na orliku i będzie wspaniale.
  • 2016-12-10 20:47:00  ZGOrzech może tam regularnie przemarzać, tam od pol jest zimno i przewiewnie. Orzech woli miejsca cieplejsze, bardziej osłonięte..
  • 2016-12-10 20:37:56  NemoTopole to okropne drzewa wielkie ale łamliwe a liście miałam topole niedaleko domu liście z niej lądowały na moim placu masakra liście nie gniją jak leżą dłużej to trawa pod nimi gniła pilić też się nie chciały (wiem że niewolno palić liści) nie nadają się na kompost a pień po ścince do dziś został i zarasta krzakami.Jest wiele lepszych gatunków drzew do posadzenie.
    A co sadźcie o pomyśle z przed lat na sadzenie orzechów włoskich przy drogach tak zrobiono w Siemoni.
  • 2016-12-10 17:25:36  ZGTopola:

    Pojawiające się masowo, duże ilości puchu kielichowego mogą działać drażniąco na błonę śluzową nosa i spojówki...

    Negatywne właściwości
    Niekorzystne cechy topoli to podatność na choroby grzybowe i bakteryjne, szybki rozkład drewna pnia i korzeni przez huby (lakownice, opieńki, huba ogniowa, huba łuskowa, boczniak, huba siarkowa i inne). Ponadto powszechnie, zwłaszcza w plantacjach, topole uszkadzane są przez szkodniki owadzie, m.in. przez rzemliki, białki, trociniarki i przyrostki. Dodatkowo są to drzewa słabo kompartymentujące, tzn. prawie nie wykształcają barier ochronnych w rozumieniu CODIT. Jedynym mechanizmem ochronnym w obrębie drewna jest tzw. drewno mokre (wet wood). Jednak zjawisko „zatopienia” drewna szybko ustępuje i staje się ono bezbronne na infekcje hub. Ponadto niektóre topole są dosyć często opanowywane i osłabiane przez jemiołę.

    Drewno mokre Populus simoniii "Fastigiata"

    Szczególny problem stanowią topole szybko rosnące, których korzenie są ekspansywne i rozrastają się płytko, szybko i znacznie przerastają rzut korony. Niszczą przy tym nawierzchnię, fundamenty, wrastają w przewody, sączki, groby itp. Podobnie konstrukcja i pokrój drzewa w zależności od gatunku czy odmiany może być albo korzystna (np. topola włoska, topola berlińska, topola chińska, topola bujna) albo niekorzystna (np. topola późna). Topole łatwo krzyżują się pomiędzy sobą, co prowadzi do powstawania form pokrojowych odmiennych od egzemplarzy wyjściowych, np. zbyt szerokie topole włoskie to potomstwo mieszańcowe topoli włoskiej z żeńskimi egzemplarzami topoli z sekcji Aegeiros. Dalsze niekorzystne właściwości to śmiecenie puchem nasiennym przez drzewa żeńskie oraz alergiczne oddziaływanie pyłku. Poza tym topole w sąsiedztwie osiedli są miejscem bardzo uciążliwego, kolonijnego gnieżdżenia się gawronów. Jednak wczesny rozwój liści topoli balsamicznych stanowi na ogół miłą oznakę wiosny (szczególnie urokliwa jest topola chińska).
    http://e-czytelnia.abrys.pl/zielen-miejska/2007-7-291/ochrona-i-pielegnacja-1621/topolowy-problem-7481
  • 2016-12-10 17:17:09  ZGBzdury Waść pleciesz..

    W swoim ogródku tez masz wyłącznie topole?
  • 2016-12-10 17:14:33  obserwatorNo cóż w naszej pięknej zielonej gminie o której w ten sposób mówi Pani Bednarkowa, niestety nie zostanie nic zielonego.
  • 2016-12-10 16:58:32  ZGPoczekajmy co posadzą w tym miejscu, akurat teraz nie ma zimy i można to zrobić. Nie musi to być duży koszt. Da się to zrobić nawet bez kosztów..Wystarczy ogłosić żeby zainteresowani coś przynieśli i wyznaczyć palikami miejsca na posadzenie roślin. Trzeba by wytypować gatunki drzew ktore można tam posadzić..
    Prosta sprawa a ktoś może mieć satysfakcje z posadzonego drzewa, drzew..
  • 2016-12-10 16:42:51  ekologObecna władza wie jak wycinać drzewa , jest w tym naprawdę dobra Sadzić to nie sadzi, ale wycinać- czemu nie .Sadzenie to koszty, a wycinka to kasa ,nie zawsze dla gminy- ale kasa.
  • 2016-12-10 16:32:03  ZGTak, kasztany chorują ale można je zaszczepić przeciwko szkodnikom. Poza tym kasztan to jedna z opcji.
    Aleja lipowa czy czerwono kwitnących głogów dwuszyjkowych wyglądały by rewelacyjnie zwłaszcza podczas kwitnienia. Oczywiście drzewa trzeba by odsunąć od chodnika..Zwłaszcza lipy.
    Fajne są jarzębiny, czy brzozy ale to drzewa krótkowieczne.
    Nie wspominam tu np. o srebrnych świerkach bo to drogie drzewo i w nocy male drzewko może "zaginąć".
  • 2016-12-10 16:15:11  nic złego się nie dziejePan Ozdowy zbyt sentymentalnie podchodzi do wycinki. Zdjęcie 1 i 2 ewidentnie sugeruje chorobę tych drzew. Topole są mało odpornymi drzewami na choroby, a te dodatkowo opanowane były przez jemiołę co osłabiało konary(wiecznie pełno połamanych gałęzi na chodniku).
    Tak jak pisze ZG, te drzewa nadają się do bezwzględnej wycinki chociażby ze względu na swój wiek, lepiej zrobić to wcześniej niż później, profilaktycznie, zanim coś się niedobrego przytrafi.

    do: ZG
    Z tymi kasztanami to jednak jest ostatnio duży problem.
  • 2016-12-10 15:33:17  ZGNie zgadzam się z Panem Ozdowy. Topola to drzewo żyjące do 50 lat, potem zaczyna obumierać. Te drzewa są po czterdziestce. Często zostaje przewracane przez wiatr, kilka lat temu wichury przewróciły kilkadziesiąt topoli w pobliżu tego miejsca.
    Jestem za usunięciem wszystkich sędziwych topoli w naszej gminie a w ich miejscu można posadzić inne, cenniejsze gatunki drzew, np. długowieczne piękne lipy, kasztany czy dęby.. Mozna posadzić drzewa dekoracyjne o mniejszych gabarytach np. głóg dwuszyjkowy, jarząb szwedzki czy inne. Wybór jest ogromny, nawet sosna czy akacja byłaby dużo lepsza od wyciętych topoli.
    Szkoda ze nie wycięto zupełnie topoli przy skrzyżowaniu przy biedronce, przy ulicy Kościuszki, dwie przycięto, trzecia do wycięcia jest nie ruszona a liczna jemioła wskazuje ze to drzewo obumierające.
    Lubie drzewa , ale topola to najgorsze drzewo do obsadzania terenów. Niecierpliwie czekam na posadzenie w tym miejscu alei np. lip..Oczywiście w pewnym oddaleniu od chodnika bo to duże drzewo.
    Pozdrawiam
  •  /
  •  /
  •  /
  •  /
  •  /
  •  /
  •  /
  •  /
  •  /
  •  /
  •  /
  •  /
Pogoda Bobrowniki z serwisu

Newsletter

Jeżeli chcesz otrzymywać od nas informacje o nadchodzących wydarzeniach oraz inne wiadomości na temat regionu, zapisz się do poniższego newslettera.
Nie wypełniaj tego pola:

Szybki kontakt

Napisz do nas na adres:

info@bobrowniki.tv

lub 

skorzystaj z formularza
Realizacja: Agencja Interaktywna Projektomania Copyright © 2013 by Bobrowniki.tv. Wszelkie prawa zastrzeżone.